Vast-mobiel bellen bij Eleos GGZ


Worden gesprekken van uw werktelefoon wel eens doorgeschakeld naar uw mobiel? En vindt u het vervelend dat niet de beller, maar uw werknummer in beeld verschijnt? Dan is een vast-mobielintegratie misschien wel iets voor u. In dit blog vertellen we meer over deze oplossing aan de hand van een vast-mobielintegratie bij onze klant Eleos.

De vast-mobieloplossing is erg populair bij bedrijven, want deze integratie biedt de mogelijkheid om zonder onderbrekingen gesprekken van een vast toestel over te nemen op een mobiele telefoon. Wilt u geen vaste werktelefoon meer? Helemaal overstappen op mobiel kan namelijk ook. Dan krijgt uw mobiel dezelfde uitgebreide functies als uw vaste toestel.

Bijna alle providers bieden tegenwoordig een vast-mobieloplossing aan. Aangezien Eleos goede ervaringen heeft met Tele2, besloot zij voor hun oplossing te kiezen. Het telecombedrijf heeft twee varianten: vast-mobiel vanuit de cloud en vast-mobiel via een bestaande telefooncentrale op locatie.

Wat zijn de voordelen van een vast-mobielintegratie?

Enkele voordelen zijn:

  • Optimale bereikbaarheid
  • Bereikbaar op mobiel met een vast nummer
  • Snel zien wie er beschikbaar is
  • Integratie van bedrijfsapplicaties
  • Registratie en rapportage van al uw belverkeer, zowel vast als mobiel
  • Centrale voicemail op uw mobiele telefoon
  • CRM-integratie op uw mobiele telefoon

Nu u weet wat de vast-mobielintegratie is, leggen we uit hoe de implementatie verliep bij onze klant Eleos en wat de ervaringen zijn.

Waarom stapte Eleos over op vast-mobiel?

Eleos gebruikte een DECT-oplossing. Deze oplossing bood voordelen op het gebied van bellen met een vast toestel, maar had een aantal nadelen. Zo was het niet mogelijk gesprekken door te verbinden en waren er beschikbaarheidsproblemen. DECT werkt door middel van accesspoints, zodra je buiten het bereik van deze accesspoints komt, ben je namelijk niet meer goed bereikbaar. Eleos vroeg Tele2 om advies. Al snel bleek dat een vast-mobielintegratie de beste optie was.

Eleos had behoefte aan een onafhankelijke partij die wilde bemiddelen en advies kon geven in dit traject, met name bij het beheer van een callmanager aangezien het bedrijf voor een vast-mobieloplossing op locatie had gekozen. Zij was op zoek naar een partij die meedenkt, niet alleen op het gebied van telefonie, maar ook over de inrichting van het bedrijfsnetwerk. Aangezien wij de juiste technische kennis in huis hebben en in het verleden een vergelijkbare oplossing bij een andere klant hebben uitgerold, heeft Eleos voor ons gekozen.

Hoe verliep de implementatie?

Tijdens de implementatie liepen wij tegen wat technische uitdagingen aan, voornamelijk op gebied van stabiliteit en consistentie van de oplossing. Om te ontdekken waar de problemen zaten, was er tijd nodig. Zeker bij een nieuwe oplossing kan het soms even duren voordat de kern van het probleem gevonden is. Daarom is er na overleg met alle partijen besloten om te beginnen met een pilot met een aantal gebruikers om de issues vroegtijdig te kunnen vinden en op te lossen.
Gelukkig is het ons gelukt de problemen te verhelpen. Hierdoor draait de oplossing nu al een paar maanden stabiel en betrouwbaar bij Eleos. Na de pilot is de eerste groep medewerkers direct op vast-mobiel over gegaan en binnenkort komen daar nog eens 150 gebruikers bij.

Wat vindt Eleos van de vast-mobielintegratie?

De vast-mobieloplossing is een echte stap vooruit voor Eleos. Doordat de mobiel een volwaardig onderdeel is van telefonie in de organisatie kunnen medewerkers zich vrijer bewegen. Eleos merkt dat werknemers steeds vaker en meer onderweg willen werken. Deze oplossing sluit hier naadloos op aan. Een groot voordeel is dat een medewerker voor de oplossing niet afhankelijk is van een dure smartphone. Met een simpele Nokia kun je ook al vooruit.

Maar er is ook een beperking, namelijk: de gebruiker moet wel een mobiele dekking hebben.Tele2 heeft recent een mobiel 4G-netwerk in Nederland aangelegd en als er ergens even geen dekking is, valt de medewerker terug op 3G. Zo is Eleos altijd en overal bereikbaar.

Wilt u meer weten? Ask Roger!



RT @QSsolutions: Weet jij hoe de combinatie van #CRM en #AskRoger jouw klantenservice kan verbeteren? Lees het hier: https://t.co/DSLnrcQojO
22-06-2017 12:06

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice