Corendon




Corendon begon in 2000 als Turkije specialist en is in 15 jaar uitgegroeid tot een toonaangevende allround touroperator die jaarlijks 2,5 miljoen passagiers vervoerd naar populaire bestemmingen binnen en buiten Europa.



De uitdaging

Het Corendon telefoniesysteem was verouderd. Nadeel van de bestaande oplossing was bovendien dat de gewenste aanpassingen lastig te vertalen en implementeren waren. Martin de Boer, directeur marketing: “We wilden verder innoveren. Het nieuwe systeem moest schaalbaar zijn, eenvoudig in beheer, flexibel en toekomst vast qua ontwikkeling. Een van die ontwikkelingen is het toenemend gebruik van mobiele apps op smartphones en tablets. We zien dat klanten steeds meer ’s avonds op de bank met het hele gezin of in de kroeg met vrienden een vakantie uitzoeken. Het invullen van boekingsgegevens op mobiele apparaten is wat lastiger. Daardoor zoeken klanten steeds vaker contact via ons klantcontactcenter. Een omnichannel oplossing had dan ook onze voorkeur.”



De oplossing

Skype for Business, aangevuld met Anywhere365, zorgt ervoor dat klanten op alle kanalen klantvriendelijker en efficiënt ondersteund worden: “Al onze medewerkers – receptie, kantoor en klantcontactcenters in Amsterdam en Antalya – beschikken over presence, chat, voice, video en desktopsharing. Zodra de klant contact zoekt, hebben we direct inzicht in de CRM gegevens en zien we vanuit de browser historie waar de klant naar gezocht heeft. Specifieke klanten kunnen we direct in contact brengen met hun vaste contactpersoon en chatsessies kunnen we vanaf de website binnen Skype for Business afhandelen of opschalen naar voice- of videoverbindingen. Ook het beeldscherm van de klant delen is mogelijk. Wallboards en supervisor tools geven realtime inzicht in de performance van het klantcontactcenter.”

Onlangs werd de Corendon app gelanceerd. De klant krijgt hiermee toegang tot bestaande boekingen, maar kan ook een nieuwe reis uitzoeken en deze door middel van live chat, call-me-back en internetbellen functies bevestigen: “Al met al is Skype for Business in combinatie met Anywhere365 precies de innovatieve, toekomstbestendige omnichannel oplossing waar we naar op zoek waren. We hebben nu één communicatieplatform dat voldoende schaalbaar is om onze internationale groei ambities te realiseren en waarmee we meetbaar onze servicegraad kunnen verhogen.” Ondertussen gaan de ontwikkelingen door: “Samen met Ask Roger! kijken we continu naar de markt; er komen steeds nieuwe manieren bij waarop klanten ons willen bereiken. Al deze mogelijkheden willen we ook in de toekomst met een snelle time to market aan onze klanten aan bieden.”



“Bij Corendon hechten we belang aan langdurige partnerships en direct contact met onze partners. Met Ask Roger! werken we een dergelijke samenwerking al voor een lange periode; we houden samen de ontwikkelingen in de gaten. Het is dan heel prettig om een partner te hebben die gelijk in actie komt en alles volgens afspraak op het afgesproken moment oplevert.”
- Martin de Boer

Hoe Roger is dat?

De oplossing die we, samen met onze partner Workstreampeople, bij Corendon geïmplementeerd hebben, is Robuust. Corendon is hiermee klaar voor de toekomst.


RT @QSsolutions: Weet jij hoe de combinatie van #CRM en #AskRoger jouw klantenservice kan verbeteren? Lees het hier: https://t.co/DSLnrcQojO
22-06-2017 12:06

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice