Quanza




Quanza is een expert in het bedenken, bouwen en beheren van IT-infrastructuren. Het bedrijf richt zich op Digital Enterprises van het eerste uur: Internet Service Providers. Sinds de oprichting in 2001 is het bedrijf uitgegroeid tot een professionele organisatie met meer dan zestig medewerkers.



De uitdaging

Quanza had een zelfgebouwde en zelfbeheerde telefooncentrale. De afgelopen jaren is het bedrijf gegroeid, waardoor de centrale niet meer aan de eisen voldeed. Om voorbereid te zijn op de toekomst wilde Quanza graag een professionele telefonieoplossing voor een 24/7 technische supportafdeling. “We willen altijd en overal bereikbaar zijn voor klanten. We hebben een telefonieoplossing nodig die ons in allerlei geavanceerde features voorziet, zoals verschillende callqueues waar we gesproken tekst op kunnen activeren en inspreken. Zo kunnen we bijvoorbeeld bij een grote landelijke storing meteen een tekst inspreken, zodat we veelgestelde vragen van klanten direct kunnen afvangen, zonder dat een er contact met één van onze agents nodig is, waardoor de klanten sneller geïnformeerd zijn en onze agents beschikbaar blijven voor andere vragen”, legt Raoul Capello, manager support bij Quanza, uit. Medewerkers van het bedrijf vergeleken allerlei aanbieders van een telefooncentrale in de cloud en on-premise. “Uiteindelijk hebben we voor Ask Roger! gekozen. Het was de duurste aanbieder, maar wel de beste op het gebied van kwaliteit en kennis. Dit vinden we heel belangrijk en kwaliteit mag best wat kosten.”



De oplossing

Ask Roger! bood Quanza een on-premise oplossing gebaseerd op Cisco hardware aan. Deze oplossing is flexibel en makkelijk schaalbaar als het bedrijf groeit. Het is een virtueel telefoniesysteem waarbij de medewerkers met fysieke telefoons, maar ook met softphones (software telefoons) verbinding kunnen maken met de telefooncentrale. “Onze persoonlijke extensie kan overal gebruikt worden en onze medewerkers zijn altijd en overal bereikbaar. We kunnen nu een stuk professioneler onze klanten helpen en informeren. Daarnaast kunnen we inzichtelijk maken hoe vaak en wanneer onze klanten bellen en hoe efficiënt onze agenten deze calls afhandelen. We hebben dus 100 procent inzicht in ons klantcontact. Deze oplossing maakt het mogelijk dat we 24/7 een technisch team beschikbaar hebben dat vragen van (grote) klanten kan beantwoorden. Ask Roger! heeft ons geholpen onze dienstverlening te professionaliseren en uit te breiden.”



De bedrijfsculturen van Ask Roger en Quanza passen goed bij elkaar. Het voelde alsof we met collega’s werkten.
- Raoul Capello, manager support, Quanza

Hoe Roger is dat?

Quanza is een technische organisatie en vond in Ask Roger! een sparringpartner die ook Gek op Techniek is. Doordat wij specialisten zijn op het gebied van subliem klantcontact, konden wij de wensen van Quanza vertalen in een Robuuste oplossing.


RT @QSsolutions: Weet jij hoe de combinatie van #CRM en #AskRoger jouw klantenservice kan verbeteren? Lees het hier: https://t.co/DSLnrcQojO
22-06-2017 12:06

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice