Ask Roger! is SOF-gecertificeerd


Microsoft heeft communicatiespecialist Ask Roger! als eerste bedrijf in Nederland het certificaat Skype Operations Framework toegekend. Hiermee onderstreept Microsoft de expertise en kennis van Ask Roger! op het gebied van Skype for Business-implementaties.

In november 2014 introduceerde Microsoft Skype for Business als opvolger van Microsoft Lync. Ask Roger! is al jaren kennispartij op het gebied van ‘unified communications’ in het algemeen en van Skype for Business in het bijzonder.

Kwaliteit waarborgen

Met het Skype Operations Framework (SOF)-certificaat wil Microsoft de kwaliteit van Skype for Business-implementaties waarborgen. In het verleden werden Lync en later Skype for Business geïmplementeerd door telecom-partijen die weten hoe zij een dergelijk product verantwoord moeten uitrollen. Nu Skype for Business standaard bij Office 365 wordt meegeleverd en vanuit de cloud kan worden afgenomen, komt het voor dat partijen zonder veel ervaring met internettelefonie ook Skype for Business implementeren. Dit kan leiden tot verminderde functionaliteit, zoals vertraging over de lijn en wegvallende gesprekken. Met een goed functioneel en technisch ontwerp en een juiste planning kunnen dergelijke problemen worden voorkomen. Bedrijven die Skype for Business willen uitrollen doen er dus goed aan een SOF-gecertificeerde partij in te schakelen.

“Ask Roger! is door Microsoft voor het SOF-certificeringsprogramma geselecteerd vanwege de unieke dienstverlening en toegevoegde waarde rondom onze Skype-oplossingen. Samen met Ask Roger! hebben wij de laatste maanden gewerkt aan een nieuw, krachtig aanbod op basis van het SOF-certificaat. Hiermee biedt Ask Roger! als eerste partner in Nederland een op SOF gebaseerde Skype for Business-dienstverlening, die uniek is door de zeer gestructureerde projectaanpak en gebruikersadoptie”, aldus Dennis Couperus, vanuit Microsoft Europa verantwoordelijk voor de Benelux.

Uniek implementatiemodel

Het SOF leidt tot betere Skype for Business-implementaties, legt Peter Berg, salesmanager bij Ask Roger!, uit. “SOF bestaat uit drie fases: Plan, Deliver en Operate. In de Plan-fase brengen we in kaart wat de klant wil, wat de piekmomenten zijn en in hoeverre het bestaande netwerk geschikt is voor Skype for Business. Aan het eind van deze fase leveren we een technisch en functioneel ontwerp. In de Deliver-fase zorgen we voor de implementatie en ten slotte wordt in de Operate-fase de nieuwe omgeving in gebruik genomen en krijgt de klant ondersteuning in geval van vragen of storingen. Zo wordt uitval geminimaliseerd of, beter nog, voorkomen.”

Ask Roger! heeft op basis van SOF een eigen implementatiemodel ontwikkeld, het Road to Success Model. Berg: “In dit model komen de stappen terug die we toepassen bij de implementatie van Skype for Business. Door dit stappenplan zorgvuldig toe te passen, zorgen wij ervoor dat klanten tevreden zijn over de uitrol van Skype for Business. De toekenning van de SOF-certificering bevestigt dat we hiermee goed bezig zijn.”

Video

 

Wilt u meer weten? U leest meer op de officiële SOF-website: www.skypeoperationsframework.com.



Ask Roger! zoekt een #accountmanager die samen met ons klantverwachtingen wil overtreffen! #vacature #jobs #sales… https://t.co/AWnI81NplU
17-08-2017 08:08

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice