Terugblik Seminar Better Together


Tijdens het seminar ‘Better Together’ boden we een aantal handreikingen voor een succesvolle implementatie van een omnichannelstrategie. Ook gingen we in op de roadmap van Microsoft met betrekking tot Skype for Business en andere cloudgerelateerde zaken.

Een interessant seminar voor elke organisatie, nu we altijd en overal bereikbaar zijn en steeds meer communicatiekanalen gebruiken. Hoe richt u die kanalen optimaal in? Haalt u wel het maximale uit alle omnichannelmogelijkheden? Tijdens het seminar vertelden wij over de mogelijkheden. Sprekers waren Bas Agbeko (directeur Application & Services Business Group bij Microsoft Nederland), Dennis Couperus (Microsoft Europa Partner Business Development bij Skype for Business) en Patrick Scherbeijn (co-founder Ask Roger!). Het was een succesvol, interactief seminar waaruit goede gesprekken en interessante vraagstukken volgden.

ERP/CRM-integratie Skype for Business

Klantbehoud is belangrijk voor een organisatie. Het is namelijk goedkoper dan het werven van een nieuwe klant. Creëer fans, zodat zij zorgen voor nieuwe klanten. Een ultieme klantbeleving maakt dat mogelijk en ERP/CRM-integratie ToastAR helpt u die te realiseren. ToastAR draagt ook bij aan verhoging van de klanttevredenheid, verbetering van de klantbeleving door een persoonlijke benadering en verbetering van de resultaten. Ook zorgt het voor verbetering van de service en support, minder fouten en ten slotte voor efficiënter werken.

Skype for Business-omnichannel

Een Skype for Business-omnichannelstrategie biedt uitkomst bij het realiseren van de ultieme klantbeleving. Een klant zoekt al snel de makkelijkste weg om contact op te nemen met uw organisatie. Eigenschappen van een goede klantbeleving bestaan uit:

  • gemak (Ik hoef niets op te zoeken.)
  • ontzorging (Ze weten al wie ik ben.)
  • minder irritatie (Ik hoef minder lang te wachten dan verwacht of helemaal niet.)
  • laagdrempeligheid, minder direct
  • gedrag (second screen)
  • Business Intelligence (dienstverlening op maat)

Deze makkelijke weg en ultieme klantbeleving kunt u uw klant aanbieden met de volgende oplossingen:

  • clouddiensten
  • netwerken (4G, wifi)
  • technologie (devices)
  • slimme apparatuur (IoT)
  • locatiebepaling (apps)

Bij een omnichannelstrategie wordt er gebruikgemaakt van één applicatie. Hierdoor is het eenvoudig om klantcontactmedewerkers in te werken of om van functie te wisselen. Het voordeel van één applicatie is dat alle medewerkers een uniform klantbeeld hebben, zodat zij gemakkelijk werk met elkaar kunnen delen. Daarnaast is het van belang dat u crosschannel te werk gaat. Dit houdt in dat de klantcontactmedewerker inzicht heeft in wat er in het verleden met uw klant is besproken, onafhankelijk van het kanaal waarmee dat is gedaan. Tot slot is het belangrijk dat u inziet hoe uw klantcontactmedewerkers presteren. Dit doet u via geconsolideerde rapportages. Deze geven inzicht in of u te weinig of juist te veel agenten in uw klantcontactcenter hebt ingepland en hoelang uw klant gemiddeld moet wachten tot hij geholpen wordt.

Skype for Business is de basis voor digitale transformatie

Al eerder schreven we een blog over digitale transformatie. Hierbij staat de klant centraal en is digitaal de norm. Skype for Business stelt u in staat tijd-, plaats- en deviceonafhankelijk te werken. Dit resulteert in minder tijdverlies door bijvoorbeeld reizen of het organiseren van meetings. Bovendien werkt u efficiënter samen door de beschikbaarheidsinformatie van uw collega’s. Dit maakt het samenwerken op afstand een stuk eenvoudiger. Skype for Business levert één interface voor alle communicatie zoals chat, telefonie, video en screensharing, waardoor het adoptieproces voor medewerkers eenvoudiger is.

Een veelvoorkomende vraag is hoe de aanpak van Skype for Business succesvol wordt. De basis hiervoor is een goede aansluiting op de bedrijfsdoelstellingen, zodat een maximaal rendement mogelijk wordt. Dit hangt samen met een goede afstemming van de oplossing op de organisatie en een goede integratie van de (huidige) ICT-omgeving. Daarnaast is een passende inrichting nodig, alsook het aanzetten van de juiste functionaliteiten en de juiste randapparatuur en software. Door middel van opleidingen en trainingen voor medewerkers zal de implementatie continu toegepast worden. Belangrijk is om de kwaliteit hiervan te meten en de omgeving te beheren, of het beheer uit handen te geven aan een specialist.

Referentiecases Skype for Business

Tijdens het seminar bespraken we drie referentiecases: International Innovation CompanyCorendon en het Oosterlicht College. Benieuwd wat wij voor hen realiseerden? Bekijk dan hun klantverhaal.

Kon u er niet bij zijn of wilt u ook een keer deelnemen? Neem dan contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en toekomstige seminars.



Ask Roger! zoekt een #accountmanager die samen met ons klantverwachtingen wil overtreffen! #vacature #jobs #sales… https://t.co/AWnI81NplU
17-08-2017 08:08

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice