Altijd alle klantgegevens bij de hand


Stel, u wordt gebeld, maar u heeft geen idee wie het is. Eigenlijk heeft u geen tijd om het gesprek aan te nemen, maar u doet het toch uit nieuwsgierigheid. Al snel blijkt het een onbenullig belletje. Weer tijd verspild aan iets onbelangrijks… Toch wilde u opnemen, want voor hetzelfde geld was het een belangrijke klant!

Waarschijnlijk maakt u bovenstaand probleem geregeld mee. Zou het niet fijn zijn als u voortaan vóór het aannemen van een gesprek al kunt zien wie het is? Veel bedrijven hebben gedetailleerde databases met klantinformatie, maar zetten deze informatie pas in nadat de gesprekken zijn aangenomen. Gelukkig kan dit beter, en wel met onze TOPdesk-integratie.

Hoe werkt de TOPdesk-integratie?

Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan dat hierboven beschreven is. We wilden onze klanten een optimale klantervaring bieden tijdens alle momenten dat zij met ons contact opnamen, maar dat konden we niet. Daarom hebben we samen met TOPdesk een koppeling met populaire telefonieoplossingen en Skype for Business ontwikkeld.

Bij inkomende gesprekken ziet u een toast met klantgegevens uit TOPdesk, zoals naam, bedrijf, adresgegevens, openstaande meldingen. Na het aannemen van het gesprek krijgt u meer gegevens te zien, zoals openstaande meldingen, recent gesloten meldingen, een visuele contacthistorie van alle onderlinge gesprekken tussen medewerkers van uw bedrijf en de relatie. U kunt de klant dus sneller en gerichter helpen. Dat bespaart niet alleen de klant tijd, maar ook u. En ook leuk: de klantbeleving verbetert!

Hieronder staan twee voorbeelden van klantcontact: een zonder integratie met TOPdesk en een met.

De situatie zonder TOPdesk-integratie

Goedemorgen, u spreekt met Paul Middelkoop van Ask Roger! Met wie spreek ik? Waar kan ik u mee van dienst zijn? Mag ik uw relatienummer, alstublieft? Een momentje, ik zoek uw klantgegevens op.

De situatie met TOPdesk-integratie

Goedemorgen mijnheer Jansen, u spreekt met Paul Middelkoop. Ik zie dat u een openstaande melding heeft voor een printer probleem, kan ik u daar mee helpen?

Naast inkomende gesprekken maakt onze koppeling het mogelijk om eenvoudig een contactpersoon in TOPdesk te zoeken en met een sneltoets een gesprek te starten. Als u op de sneltoets drukt, komt er een zoekvenster. Na het invullen van een naam of telefoonnummer verschijnen een aantal opties direct vanuit TOPdesk waar u een gesprek mee op kunt starten. Handig!

Een groot aantal gesprekken beginnen vanaf de website van de relatie of vanuit een mail in Outlook, want u moet ergens een telefoonnummer vandaan halen.. U kunt het nummer selecteren en op de sneltoets drukken, het telefoongesprek start meteen.

Wat zijn de voordelen van de TOPdesk-integratie?

  • Direct toegang tot klantinformatie.
  • Klanten sneller en efficiënter helpen, hierdoor verbetert de klantbeleving.
  • Medewerkers maken minder fouten, omdat ze niet meer zoeken naar klantgegevens.
  • Eenvoudig een telefoonnummer selecteren en met één druk op de knop bellen vanuit TOPdesk, Outlook of een website.
  • Eenvoudig zoeken naar contactpersonen in TOPdesk.

Wilt u meer te weten komen over deze integratie?
Kom naar ons TOPdesk seminar op 10 november aanstaande



De laatste stap in het #traineeship is het natuurlijk het allerleukst… Je IT-carrière lanceren bij Ask Roger! Ontde… https://t.co/JZGkXwahxp
15-06-2018 13:06

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice