Niet gewonnen, wel trots


Enige tijd geleden kondigden we onze nominatie voor de Telecom Inspirience Awards aan. Nadat we vorig jaar maar liefst twee awards mee naar huis mochten meenemen, vielen we dit jaar helaas niet in de prijzen. Jammer natuurlijk, maar we zijn wel heel trots op onze nominatie met ons project voor de Automotions groep.

Automotions heeft meer dan 20 dealerbedrijven van onder meer Volvo, Opel, Ford, Mercedes-Benz en Smart. De automotive branche staat voor een aantal uitdagingen. Klanten verwachten ook buiten kantooruren een hoog serviceniveau en snelle communicatie. Automotions was op zoek naar een passende dienstverlening voor haar klanten, die bovendien schaalbaar, eenvoudiger te beheren en flexibel is.

In samenwerking met Cisco implementeerden we een aantal oplossingen die daar bij aansluiten:

  • Met de callmanager van Cisco kunnen medewerkers van het klantcontactcenter (KCC) van Automotions onder meer vragen van klanten via de webchat beantwoorden.
  • Door de social media integratie kan het KCC eventuele klachten op social media professioneel en tijdig afhandelen.
  • Onze telefonie integratie met het CRM-pakket SAM zorgt ervoor dat bij een binnenkomend telefoongesprek alle klantgegevens direct zichtbaar zijn voor de KCC medewerkers.
  • Door middel van het dashboard dat wij inbouwden worden alle in- en uitgaande telefoniestromen inzichtelijk gemaakt
  • Via Power BI rapportages heeft Automotions inzicht in de bezetting van het KCC en het opvolgen van klantvragen. Power BI is een krachtige tool van Microsoft waarmee je in een handomdraai data uit allerlei bronnen kunt analyseren en visualiseren.
  • Met de door onszelf ontwikkelde verdeeloplossing wordt de klant direct doorverbonden met degene die hij als laatste gesproken heeft.

De combinatie van maatwerk en standaardproducten maakt dat Automotions beschikt over een toekomstvaste en klantgerichte telefonie oplossing, waarmee zij in staat zijn door te groeien naar een tweede klantcontactcenter. Ook voor andere automotive organisaties zetten wij deze unieke mix graag in om tot een optimale klantcontactoplossing te komen.

En voor wat betreft de Telecom Inspirience Awards: het was een inspirerende en interessante avond die ons motiveert er volgend jaar weer voor de volle 100% voor te gaan!



WhatsApp wie gebruikt het niet? In 2017 zijn er 11,5 miljoen Nederlanders die er gebruik van maken. Maar hoe zet je dat nu efficiënt en georganiseerd in als communicatiemiddel in een organisatie. Guess what? Here it is! Één account dat beheerd kan worden door meerdere personen, wachtrij mogelijkheden, automatisch vragen beantwoorden en persoonlijk contact, CRM integratie en nog veel meer. De SocialRoger oftewel een koppeling voor al je social kanalen.
01-09-2018

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice