Breng uw processen in kaart


 

Steeds meer van onze klanten definiëren concrete doelstellingen (KPI’s / SLA’s) en willen plaats en device onafhankelijk kunnen zien hoe de organisatie op deze doelstellingen presteert. Ask Roger! biedt verschillende business intelligence (BI) oplossingen voor het meetbaar in kaart brengen van processen en klantreizen.

Interne bedrijfsprocessen en klantbeleving optimaliseren zijn hot topics. Voordat gestart kan worden met optimaliseren dienen de bedrijfsprocessen in kaart en meetbaar te worden gemaakt. Voorbeelden van bedrijfszaken die inzichtelijk kunnen worden gemaakt:

1. Service Level Agreement, SLA

Uw medewerkers ervaren drukte op het klantcontactcentrum. Maar hoe druk is het nu echt? In welk percentage van de gesprekken haalt u de gestelde SLA van 7 seconden? Hoe vaak staan klanten langer dan 10 minuten in de wacht? Door deze gegevens in kaart te brengen krijgt u concrete handvaten om gericht te kunnen sturen om de overeengekomen SLA’s te halen.

2. Key Performace Indicator, KPI

Hoe tevreden zijn uw klanten? Hoe vaak worden offertes op tijd opgevolgd? Worden service meldingen tijdig opgepakt en opgelost? Door de prestaties op deze en vele andere operationele doelstellingen inzichtelijk te maken, ziet u in één oogopslag of u erin slaagt de geplande strategie waar te maken.

3. Klantreizen

Hoe ziet de klantreis over de verschillende kanalen eruit? Hoe doorloopt uw (potentiele) klant de klantreis? En wanneer haakt de klant af? Een optimale klantbeleving is essentieel voor uw zakelijk succes. Door de klantreis inzichtelijk te maken, weet u op welke punten deze verbetert moet worden en welke investeringen daarvoor nodig zijn.

Ask Roger! BI-oplossingen 

Ask Roger! biedt twee business intelligence oplossingen om uw (interne) bedrijfsprocessen inzichtelijk en meetbaar te maken. Een onafhankelijk onderzoek uit februari 2018 over BI door het gerenommeerde onderzoeksbureau Gartner toont aan dat Microsoft voor het elfde jaar op rij tot de leiders op het gebied van BI behoort.

Roger365: Onze BI oplossing voor telefoniegegevens (Cisco)

Microsoft PowerBI: een brede standaardoplossing waarbij gegevens verzameld vanuit meerdere kanalen aan elkaar kunnen worden gekoppeld.

Beide oplossingen zijn uitermate geschikt om rapportages te bouwen. De toegevoegde waarde stijgt als we gegevens over meerdere kanalen zoals telefonie, chat, webchat en CRM / ERP aan elkaar koppelen in een centrale database en er analyses mee kunnen doen via rapportages en dashboards. Op deze manier kunt u een overzicht creëren van een klantreis of een intern proces van begin tot eind, onafhankelijk van waar de informatie vandaan moet komen. Wij bieden zowel historische rapportages als wallboards met live gegevens.

Road to succes

Een succesvolle implementatie en adoptie van BI vergt een uitgebreide voorbereiding, een goed doordachte aanpak en een effectieve inzet. Onze Road to Succes aanpak voor PowerBI bevat een unieke propositie gericht op BI vraagstukken. Een bewezen aanpak om in drie fases IT oplossingen uit te rollen bij onze klanten.

Wilt u meer inzicht in uw bedrijfsprocessen en mogelijke optimalisaties? Wij kijken graag met u naar de mogelijkheden voor een succesvolle BI-oplossing.

Meer weten over business intelligence? Ask Roger!

Vertel mij vrijblijvend meer over business intelligence!

Eerder verschenen artikelen over dit onderwerp:



We zijn live! Afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan het opzetten van een uniek #traineeship voor #IT #talent. H… https://t.co/UuZDwAWaWh
18-04-2018 08:04

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice