Het development team: Alles kan!


 

Frank Heemskerk is teamleider van het Ask Roger! Development Team. Zij zetten zich in voor dè klantoplossing. “Ons werk is heel divers. Het ene moment ontwikkel je een ziekmeldapplicatie voor een school, het andere moment ontwikkel je een totaaloplossing voor een zorginstelling.”

 

Zeven jaar geleden kwam Frank het Roger! huis binnen. Binnen een jaar bouwde hij zijn eerste applicatie voor een UC560.  Een gebruikersomgeving om telefoonnummers voor doorschakeling te configureren. Het doel: medewerkers de mogelijkheid bieden om zelf de telefooninstellingen te beheren. En dat is meteen het motto van het Development Team: “Wij zorgen ervoor dat het werk van de klant zo makkelijk mogelijk is, waarbij optimaal klantcontact voorop staat.”

Roger! producten

Voor verschillende klanten ontwikkelde Frank applicaties voor het monitoren van telefoniegegevens. Frank: “Ik ontwikkelde grote en kleine maatwerkoplossingen. En vanuit deze verschillende oplossingen hebben we diverse Roger! producten ontwikkeld. Bijvoorbeeld ROGER365. Onze eigen oplossing voor het monitoren en analyseren van telefoniegegevens.”  Ook de TOASTAR is één van de paradepaardjes van Development. Frank: “TOASTAR is een CRM Telefonie Integratie koppeling. Kortom: de TOASTAR zorgt ervoor dat bij inkomende oproepen en chatberichten essentiële klantgegevens op het scherm van de medewerkers worden getoond. Klanten kunnen hierdoor heel persoonlijk benaderd worden. Zo zorgen we voor optimaal klantcontact en klantbeleving.”

Inmiddels is het development team gegroeid tot drie ontwikkelaars. “Ook begeleiden we regelmatig stagiairs. Super om te doen!”

Meerwaarde voor de klant

Het beeld dat men vaak van een development afdeling heeft, is dat de ontwikkelaars bezig zijn met langlopende en dus vaak kostbare ontwikkeltrajecten. Frank: “Wij niet. Complete pakketten zijn er al. Deze hoeven we dus niet meer te ontwikkelen. Wij ontwikkelen koppelingen tussen de verschillende pakketten, zodat het exact aansluit bij de wensen van de klant. Daar zit onze kracht. De mogelijkheden binnen software pakketten zijn vaak eindeloos en een deel van de pakketten wordt dan ook vaak niet gebruikt. Je moet het niet moeilijker maken dan dat het is. Dat geeft meerwaarde!”

De toekomst

AI (Artifcial intelligence) zal een steeds grotere rol innemen. Denk aan chatbots. “Ook hier gaat het om een goede integratie van de verschillende systemen. Als ze goed met elkaar ‘praten’ dan functioneert het systeem optimaal. En daar kunnen wij natuurlijk voor zorgen.”

Frank geeft een klein tipje van de sluier als het gaat om het ontwikkelen van toekomstgerichte oplossingen. “We zijn bezig met het ontwikkelen van RIC, de Roger Intelligent Cloud. RIC zal de Roger! services gaan bevatten welke de klant vanuit de cloud afneemt”. Natuurlijk houden wij u op de hoogte van deze mooie ontwikkeling. Een ding staat vast, Frank streeft altijd naar de ‘WOW-factor’ bij de klant.

Benieuwd naar wat het development team voor u kan betekenen? 




WhatsApp wie gebruikt het niet? In 2017 zijn er 11,5 miljoen Nederlanders die er gebruik van maken. Maar hoe zet je dat nu efficiënt en georganiseerd in als communicatiemiddel in een organisatie. Guess what? Here it is! Één account dat beheerd kan worden door meerdere personen, wachtrij mogelijkheden, automatisch vragen beantwoorden en persoonlijk contact, CRM integratie en nog veel meer. De SocialRoger oftewel een koppeling voor al je social kanalen.
01-09-2018

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice