De SocialRoger – WhatsApp module


WhatsApp wie gebruikt het niet? In 2017 zijn er 11,5 miljoen Nederlanders die er gebruik van maken. Als organisatie wil je toch dat je klanten op elk kanaal kunnen communiceren? WhatsApp wordt hierbij een onmisbaar middel. Snel en persoonlijk contact! Kun je niet wachten om WhatsApp aan de communicatiekanalen toe te voegen? Wij ook niet! Binnenkort zijn wij ook bereikbaar op WhatsApp! 

Hoe zat het ook alweer met WhatsApp Business?

Dit jaar is WhatsApp Business gelanceerd. Hiermee kun je als organisatie kleinschalig gebruik maken van WhatsApp. Voeg je foto, openingstijden en locatie toe en onderhoudt zakelijke contacten op een persoonlijke manier via WhatsApp. Wat WhatsApp Business nog niet biedt is persoonlijke en proactieve service toepasbaar op grote schaal. Eén account met meerdere gebruikers tegelijk beheren kan niet. Dit wil je wel als je een klantencontactcenter hebt waar per dag een grote hoeveelheid contactmomenten zijn en medewerkers druk bezig zijn met het blij maken van klanten.

We zien in de praktijk ook dat veel bedrijven nog steeds ‘point to point’ oplossingen inzetten. Hierbij heeft elk kanaal een nieuwe applicatie nodig. Een apart kanaal voor WhatsApp, Twitter, Facebook enzovoort. Verschillende mensen beheren deze verschillende kanalen.

Niets is onmogelijk bij Ask Roger!

Dus één account dat beheerd kan worden door meerdere personen… Guess what? Here it is! De SocialRoger oftewel een koppeling voor al je social kanalen. Jouw klant maakt gebruik van bijvoorbeeld WhatsApp en de organisatie beheert de gesprekken in één overzichtelijk communicatiekanaal. Hoe komt dit er dan uit te zien?

De SocialRoger maakt het dus mogelijk om niet alleen WhatsApp, maar diverse social communicatiekanalen binnen te krijgen in één omgeving, waarin meerdere gebruikers tegelijk de accounts kunnen beheren. De inkomende berichten kunnen toegewezen worden aan een persoon of je geeft aan dat jij het bericht oppakt. Alle basisfuncties op een rijtje:

  • Standaard replies
  • Automatisch en handmatig toewijzen van agents
  • Verzenden van multimedia
  • Conversatie sluiten en archiveren
  • Klant ziet wanneer bedrijf aan het typen is
  • Bij een inkomend gesprek is de naam, foto en telefoonnummer van de persoon zichtbaar
  • Automatische berichten wanneer je gesloten bent
  • Berichten zijn encrypted

Mogelijkheden

De basisfuncties kunnen aangevuld worden met opties. Zo kan de SocialRoger gekoppeld worden aan je Ticket- of CRM systeem. De relevante gegevens van de klant worden gelijk getoond, wat het contact nog makkelijker maakt. Zo kun je bijvoorbeeld zien welke producten de klant heeft gekocht. De SocialRoger kan ook slimmer gemaakt worden door bots in te zetten. Het toewijzen van de berichten aan de juiste medewerker kan hierdoor bijvoorbeeld nog slimmer. Gelijk te zien krijgen wat je klant op social media over je heeft gezegd? Maak er een multichannel van en voeg social media koppelingen toe!

WhatsApp aan je communicatiekanalen toevoegen?

 

 

 




WhatsApp wie gebruikt het niet? In 2017 zijn er 11,5 miljoen Nederlanders die er gebruik van maken. Maar hoe zet je dat nu efficiënt en georganiseerd in als communicatiemiddel in een organisatie. Guess what? Here it is! Één account dat beheerd kan worden door meerdere personen, wachtrij mogelijkheden, automatisch vragen beantwoorden en persoonlijk contact, CRM integratie en nog veel meer. De SocialRoger oftewel een koppeling voor al je social kanalen.
01-09-2018

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice