Woningcorporaties


Door een nieuwe generatie huurders, wispelturige politiek en een nieuw economisch speelveld zijn woningcorporaties genoodzaakt te innoveren om hun dienstverlening te verbeteren en kosten te verlagen. De klant centraal stellen is hierbij heel belangrijk. Digitalisering biedt dan volop kansen.

Recent onderzoek* laat zien welke businessdrivers voor verandering en innovatie het hoogst op de agenda staan van woningcorporaties. De drie belangrijkste zijn:

  • Efficiënter werken, 80%
  • Samenwerken met ketenpartners, 75%
  • Digitale selfservice mogelijkheden voor huurders, 69%

Inzet Skype for Business
Om bovenstaande punten te kunnen verwezenlijken, is de inzet van Microsoft Skype for Business een interessante optie. Medewerkers werken door deze tool efficiënter samen en communiceren met zowel collega’s als huurders en ketenpartners. Hierdoor neemt niet alleen de productiviteit toe, maar stijgt ook de klanttevredenheid omdat klanten snel door de juiste medewerker geholpen worden. Self-serviceportalen voor huurders dragen bij aan het verlagen van de operationele kosten, omdat het mogelijk is voor huurders om meer zaken zelf te regelen.

Altijd en overal bereikbaar
Het gedrag van klanten verandert continu, daarom moeten woningcorporaties daar slim op inspelen. Door klanten meerdere communicatiekanalen te bieden, wordt er rekening gehouden met dit veranderende gedrag. De Anywhere365 klant contact center oplossing is hiervoor een handige tool. Via dit platform kunnen klanten bijvoorbeeld met een klant contact center Whatsappen of via een chat op de site een vraag stellen.

Wilt u meer weten? Neem gerust met ons contact op.

*Bron: IDC/ Forester Benchmark: ICT trends woningcorporaties 2016 / 2017

klantcontact woningcorporaties



Bij onze klant Haag Wonen implementeerden wij een Omnichannel contactcenter op basis van Anywhere365 in combinatie met Skype for Business.

Na ingebruikname heeft Haag Wonen met onze oplossing de volgende resultaten behaald:

  • Optimale en persoonlijke klantbeleving
  • Direct 360 graden klantbeeld
  • Snellere klachtafhandeling
  • Meetbare kwaliteit op klantprocessen (KPI, SLA)
  • Goede bereikbaarheid intern en met ketenpartners
  • Efficiënte samenwerking
  • Medewerkers werken plaats, tijd en device onafhankelijk
  • Verlaagde TCO op telecommunicatie

Ask Roger! zoekt een #accountmanager die samen met ons klantverwachtingen wil overtreffen! #vacature #jobs #sales… https://t.co/AWnI81NplU
17-08-2017 08:08

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice