Cloud PBX helpt
met versnelling Digitale transformatie

Succesvol migreren naar Skype for Business

Road to Success aanpak helpt u met online samenwerken in Office365

Digitale Transformatie

Organisaties vervangen hun verouderende telefonie en Unified Communications-systemen steeds vaker door moderne communicatieoplossingen. Ze spelen hiermee in op de wens om communicatie en samenwerking tussen medewerkers en klanten te optimaliseren, efficiëntie te verbeteren, productiviteit te verhogen en kosten te verlagen. Belangrijke vragen bij vervanging zijn:
  • Hoe migreer ik naar de cloud?
  • Hoe realiseer ik een betrouwbaar netwerk van hoge kwaliteit?
  • Hoe kan communicatie onze business ondersteunen?
  • Hoe bereik ik volledige adoptie bij medewerkers?

Road to Success

Voor succesvolle implementatie en maximale adoptie van Skype for Business maakt Ask Roger! gebruik van de Road to Success aanpak. Deze aanpak is op gebaseerd op het door Microsoft ontwikkelde Skype Operations Framework (SOF). Belangrijke aandachtspunten binnen SOF zijn:
  • Inrichting en managen van betrouwbaar netwerk
  • Levering van kwalitatieve diensten aan eindgebruikers
  • Succesvolle migratie en adoptie
  • Kosteneffectieve communicatie omgeving

Een geïntegreerde oplossing

De combinatie van Microsoft Phone Systems, conferencing en PSTN-bellen biedt ongekende mogelijkheden en voordelen. Zo heeft u één leverancier voor complete levering en beheer van infrastructuur en toepassingen, en beschikt u over een moderne communicatieomgeving. Naast volledige toegang tot Office 365-communicatiestack, beschikken medewerkers over de bekende Skype for Business-clientinterface voor alle communicatieactiviteiten, zoals:
  • instant messaging
  • beschikbaarheidsweergave
  • spraak, video en conferencing
  • schermdeling

Ask Roger! Road to Success Model

Op basis van SOF is het Ask Roger! Road to Success Model ontwikkeld dat garantie geeft voor succesvolle inrichting en gebruik van Skype for Business specifiek voor de Nederlandse markt.

Samen met de klant, doorlopen we een aantal stappen, elk bestaande uit gedefinieerde activiteiten als workshops, interviews, netwerk assessments ed. Dit leidt tot inventarisatie van business doelstellingen, wensen en eisen t.a.v. communicatie en samenwerken, business use-cases en aandacht voor specifieke applicaties die mee migreren als bedienposten, contact centers, CTI-koppelingen ed. Geschiktheid van de onderliggende infrastructuur, als Lan, Wan en wifi worden in kaart gebracht door metingen.

Resultaten worden vastgelegd in functioneel- en technisch ontwerp, migratie-plan, adoptie-plan en aanbevelingen voor verbetering van uw infrastructuur. Migratie en trainingen worden uitgevoerd middels opgesteld stappenplan, waarna de complete omgeving, conform SLA door Ask Roger! wordt gemonitord en gemanaged tijdens het gebruik.

Het Ask Roger! Road to Success Model:

Fase Uitkomst Activiteiten
Plan
  • Indicatie meerwaarde SfB op basis business use cases
  • Inzicht in technische omgeving en functionele behoefte klant
  • Advies m.b.t. knel- en verbeterpunten t.b.v. stabiele Unified Communications omgeving
  • Adoptie strategie en persona’s beschrijving
  • Functioneel- en technisch ontwerp, migratie strategie
  • Value discovery workshop
  • Solution discovery workshop
  • Infra-, netwerk en omgeving assessment
  • Adoption strategy & devices workshop
  • Architecture & design workshop
Deliver
  • Opstellen Plan van Aanpak
  • Update/ Implementeer CQD
  • Opstellen en uitvoeren testplan
  • Gebruikers- en beheerderstraining
  • Bespreken processen managed services
  • Kick-off
  • Site survey
  • Implementation & deploy
  • Testen en gebruikers acceptatie
  • Training & Adoption
Operate
  • PRTG en CQD Monitoring
  • Periodiek beheer, updates en patches
  • 1e, 2e en 3e lijn support
  • Problem management
  • Managed Cloud services
  • Premium cloud support
  • Single Point of Contact

 

Opties


Voordelen Skype for Business

  • Significant lagere communicatie-, reis- en huisvestingskosten.
  • Goede balans werk en privé, plaats en tijd onafhankelijk werken;
  • Goede omnichannel bereikbaarheid en persoonlijke service, hoge klanttevredenheid;
  • Efficiënt samenwerken, keuzevrijheid in spraak, chat, video, desktopsharing;
  • Snelle time to market, snelle besluitvorming samenwerking;

Waarom u voor Ask Roger! kiest

  • Specialist Microsoft gebaseerde ICT-informatie- en communicatieoplossingen;
  • Unified Communicaties, Infrastructuur, LAN, WAN, wifi, Security;
  • Cloud PBX, Office 365 en Skype for Business;
  • Advies, implementatie en beheerdiensten;
  • Maatwerk rapportages met Power BI;
  • Verrijking SfB met applicaties voor Contact center, receptie-, bedienpost, IOT en meer;
  • Ask Roger! ToastAR applicatie voor naadloze integratie met ERP en CRM-applicaties;

Door intelligentie toe te voegen aan standaardproducten creëren we oplossingen waarmee bedrijven slimmer kunnen ondernemen.




Meer weten?




Chat direct met ons



Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Fatih Ligtvoet


Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Aljen Kampman


Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Kenneth van der Wal


Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Peter Berg


Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Richard Mafficioli


Creatie en Realisatie The MindOffice