Cloud PBX helpt
met versnelling Digitale transformatie

Succesvol migreren naar Skype for Business

Succesvol samenwerken en communiceren - Geïntegreerd in Office 365

Skype for Business aan basis Digitale Transformatie

Organisaties vervangen hun verouderende telefonie en Unified Communications-systemen steeds vaker door moderne oplossingen als Microsoft Office 365 met Skype for Business. Ze spelen hiermee in op de wens om communicatie en samenwerking tussen medewerkers en klanten te optimaliseren, efficiëntie te verbeteren, productiviteit te verhogen en kosten te verlagen. Belangrijke vragen bij vervanging zijn:
  • Hoe migreer ik naar de cloud?
  • Hoe realiseer ik een betrouwbaar netwerk van hoge kwaliteit?
  • Hoe kan communicatie onze business ondersteunen?
  • Hoe bereik ik volledige adoptie bij medewerkers?

Skype Operations Framework

Voor succesvolle implementatie en maximale adoptie van Cloud PBX maakt Ask Roger! gebruik van het door Microsoft ontwikkelde Skype Operations Framework (SOF). SOF biedt een uitgebreide handleiding en toolset voor de gehele levenscyclus van planning, levering, migratie en adoptie tot dagelijks management van communicatiedienstverlening op basis van Skype for Business. Belangrijke aandachtspunten binnen SOF zijn:
  • inrichting en managen van betrouwbaar netwerk
  • levering van kwalitatieve diensten aan eindgebruikers
  • succesvolle migratie en adoptie
  • kosteneffectieve Unified Communications-omgeving

Officiële website SOF

Werk beter met een geïntegreerde oplossing

De combinatie van Microsoft Cloud PBX, conferencing en PSTN-bellen biedt ongekende mogelijkheden en voordelen. Zo heeft u één leverancier voor complete levering en beheer van infrastructuur en toepassingen, en beschikt u over een moderne communicatieomgeving. Naast volledige toegang tot Office 365-communicatiestack, beschikken medewerkers over de bekende Skype for Business-clientinterface voor alle communicatieactiviteiten, zoals:
  • instant messaging
  • beschikbaarheidsweergave
  • spraak, video en conferencing
  • schermdeling
text

Ask Roger! Road to Success Model

Op basis van SOF is het Ask Roger! Road to Success Model ontwikkelt dat garantie geeft voor succesvolle inrichting en gebruik van Skype for Business on-line specifiek voor de Nederlandse markt.

Samen met de klant, doorlopen we een aantal stappen, elk bestaande uit gedefinieerde activiteiten als workshops, interviews, netwerk assessments ed. Dit leidt tot inventarisatie van business doelstellingen, wensen en eisen t.a.v. communicatie en samenwerken, business use-cases en aandacht voor specifieke applicaties die mee migreren als bedienposten, contact centers, CTI-koppelingen ed. Geschiktheid van de onderliggende infrastructuur, als Lan, Wan en wifi worden in kaart gebracht door metingen.

Resultaten worden vastgelegd in functioneel- en technisch ontwerp, migratie-plan, adoptie-plan en aanbevelingen voor verbetering van uw infrastructuur. Migratie en trainingen worden uitgevoerd middels opgesteld stappenplan, waarna de complete omgeving, conform SLA door Ask Roger! wordt gemonitord en gemanaged tijdens het gebruik.

Het Ask Roger! Road to Success Model:

Fase Uitkomst Activiteiten
Plan
  • Indicatie meerwaarde SfB op basis business use cases
  • Inzicht in technische omgeving en functionele behoefte klant
  • Advies m.b.t. knel- en verbeterpunten t.b.v. stabiele Unified Communications omgeving
  • Adoptie strategie en persona’s beschrijving
  • Functioneel- en technisch ontwerp, migratie strategie
  • Value discovery workshop
  • Solution discovery workshop
  • Infra-, netwerk en omgeving assessment
  • Adoption strategy & devices workshop
  • Architecture & design workshop
Deliver
  • Opstellen Plan van Aanpak
  • Update/ Implementeer CQD
  • Opstellen en uitvoeren testplan
  • Gebruikers- en beheerderstraining
  • Bespreken processen managed services
  • Kick-off
  • Site survey
  • Implementation & deploy
  • Testen en gebruikers acceptatie
  • Training & Adoption
Operate
  • PRTG en CQD Monitoring
  • Periodiek beheer, updates en patches
  • 1e, 2e en 3e lijn support
  • Problem management
  • Managed Cloud services
  • Premium cloud support
  • Single Point of Contact

 

Opties


AR! Road to Success Essential

AR! Road to Success Essential
  • Mini Value Discovery: inventarisatie van wensen op basis van workshops, interviews en netwerkassessments van anderhalf uur
  • Mini Solution Discovery: opstellen van gebruikersprofielen, business-usecases, applicaties die meemigreren als bedienposten, contactcenters in één uur
  • in kaart brengen van geschiktheid onderliggende infrastructuur op basis van de door u aangeleverde informatie
  • resultaten beschreven in functioneel en technisch ontwerp
  • migratie- en adoptieplan
  • advies t.a.v. verbetering infrastructuur
Road to Success Essential Flyer

AR! Road to Success Advanced

AR! Road to Success Advanced
  • Value Discovery: inventarisatie van wensen op basis van workshops, interviews en netwerkassessments (8 uur)
  • Solution Discovery: opstellen van gebruikersprofielen, business-usecases, applicaties die meemigreren als bedienposten, contactcenters en meer (8 uur)
  • in kaart brengen van geschiktheid onderliggende IP-infra en wifi, met metingen op locatie
  • resultaten beschreven in een functioneel en technisch ontwerp
  • migratie- en adoptieplan
  • advies t.a.v. verbetering infrastructuur
  • uitrol en adoptietrainingen
  • uitgebreide ondersteuning en Managed Cloud Services
Road to Success Advanced Flyer

Voordelen Skype for Business

  • Significant lagere communicatie-, reis- en huisvestingskosten.
  • Goede balans werk en privé, plaats en tijd onafhankelijk werken;
  • Goede omnichannel bereikbaarheid en persoonlijke service, hoge klanttevredenheid;
  • Efficiënt samenwerken, keuzevrijheid in spraak, chat, video, desktopsharing;
  • Snelle time to market, snelle besluitvorming samenwerking;

Waarom u voor Ask Roger! kiest

  • Specialist Microsoft gebaseerde ICT-informatie- en communicatieoplossingen;
  • Unified Communicaties, Infrastructuur, LAN, WAN, wifi, Security;
  • Cloud PBX, Office 365 en Skype for Business;
  • Advies, implementatie en beheerdiensten;
  • Maatwerk rapportages met Power BI;
  • Verrijking SfB met applicaties voor Contact center, receptie-, bedienpost, IOT en meer;
  • Ask Roger! ToastAR applicatie voor naadloze integratie met ERP en CRM-applicaties;

Door intelligentie toe te voegen aan standaardproducten creëren we oplossingen waarmee bedrijven slimmer kunnen ondernemen.




Ik wil meer weten!



Chat direct met ons



Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Patrick Scherbeijn


Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Maarten van de Pavoordt


Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Fatih Ligtvoet


Chat direct
Bezet
In Gesprek
Afwezig
Offline
Aljen Kampman


Creatie en Realisatie The MindOffice