Int. Innovation Company




Met meer dan 27 jaar ervaring in het ontwikkelen van consumentenproducten is International Innovation Company (IIC) met recht een innovatief bedrijf. Het familiebedrijf, dat haar oorsprong vindt in de uitvinding van de Wine Saver (Vacuvin), beheert de gehele weg van een idee tot product. IIC is ook bekend als initiatiefnemer van het SBS6 programma ‘Het Beste Idee van Nederland’.



De uitdaging

Voor de verhuizing naar het nieuwbouwpand in Delfgauw was IIC op zoek naar een innovatieve partner die de volledige netwerk- en communicatie infrastructuur kon verzorgen. Voor de logistieke hallen was een dekkend wifi netwerk nodig om orderpicking door middel van draadloze handscanners te faciliteren. Daarnaast had IIC een duidelijke wens ten aanzien van klantcontact: hoe kon de verkoop binnendienst sneller commercieel voordeel halen uit telefonisch klantcontact en op welke manier kon IIC de klantbeleving optimaliseren?



De oplossing

Naast een goed functionerend wifi en een ander telefoniesysteem waarmee de belkosten met 70% omlaag gingen, vonden we ook de juiste oplossing voor de vraag rondom klantbeleving. Stephan Schneider, Manager Marketing & Communications: ‘We hebben met wel zeven partijen gesproken, maar Ask Roger! was de enige die onze vraag echt begreep’. Stephan wil namelijk dat bij inkomende telefoongesprekken te zien is wat de klant nog nièt heeft gekocht. ‘Met de applicatie integratie van Ask Roger! met Exact Synergy ziet de medewerker zodra er een klant belt alle noodzakelijke informatie op een klein pop-up op het scherm. Verkoop ziet welke nieuwe items een klant nog niet heeft besteld, finance kan openstaande posten snel vinden en HR ziet precies wie er aanwezig is maar nog niet is beter gemeld. De verkoop pop-up heeft gezorgd voor efficiënte telefoongesprekken waarbij we de klanten van de juiste aanbiedingen voorzien. Hiermee hebben we het eerste jaar binnen Nederland 25% omzetgroei kunnen realiseren.’



Waar andere partijen meer oog hadden voor gemakkelijke omzet, ging Ask Roger! een stap verder door zich daadwerkelijke in onze organisatie te verdiepen. Die persoonlijke benadering heeft ervoor gezorgd dat wij hen verkozen hebben boven de zeven andere partijen waar we mee gesproken hebben. En daar zijn we nog dagelijks blij om!
- Stephan Schneider, Manager Marketing & Communications, International Innovation Company

Hoe Roger is dat?

Met onze Oplossingsgerichte aanpak konden we de perfecte oplossing voor IIC realisteren. Uiteraard zijn we trots dat IIC na gesprekken met zeven partijen uiteindelijk voor ons koos..

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice