Museum Volkenkunde




Museum Volkenkunde koestert en restaureert objecten van over de hele wereld. De voorwerpen vertellen stuk voor stuk menselijke verhalen. Verhalen over thema’s zoals rouwen, vieren, versieren, bidden of vechten. Samen met het Tropenmuseum en het Afrikamuseum maken zij nieuwsgierig naar de culturele diversiteit. Ze laten zien dat wij op de verschillen na, allemaal hetzelfde zijn.



De uitdaging

Tim van Rijn, projectmanager ICT: ‘Na 5 jaar waren de WiFi-zenders, die in onze zalen hangen, afgeschreven. Ook hebben we een hele nieuwe vleugel, waarin kantoren zijn gemaakt. Deze hadden nog geen dekking. Na een Site Survey van Ask Roger kwamen we nog een aantal doden punten tegen. Ze hebben daarover trouwens heel nette rapporten opgeleverd. Alles bij elkaar was het tijd voor vervanging van ons WiFi-netwerk.’



De oplossing

‘Op advies van Ask Roger hebben we gekozen voor Cisco Meraki.’ Rob, accountmanager bij Ask Roger: ‘Er zijn veel voordelen, die ook museum Volkenkunde snel ontdekte’. Tim: ‘Ja, wat een informatie kun je er allemaal uithalen! Voor een analyse per access point is slechts één druk op de knop nodig. Zo is meteen duidelijk hoe druk het is op een access point, wat gebruikers aan het doen zijn en welke problemen er zijn. Je kunt zelf veel dingen aansturen en controle houden over je traffic. We hebben ook geen fysieke controller meer, de controller is nu in de cloud. Hierdoor krijgen we automatisch updates, elke keer komen er weer nieuwe functies bij. Ook kan er makkelijk worden opgeschaald. Wanneer de andere musea, waar we mee samenwerken, deze oplossing ook willen, kan dat heel eenvoudig. En nog een esthetisch aspect, ze zijn elegant en vallen minder op. Voor een museum is dat best belangrijk.’

Meerwaarde van deze oplossing voor ons museum is dat een stukje hospitality naar onze gasten toe verbeterd is. Voor ouderen is het niet vanzelfsprekend dat zij een databundel hebben, nu kunnen we goede WiFi aanbieden. Ook verhuren we onze zalen voor conferenties. Zij eisen goede WiFi, dat kunnen we nu garanderen.



‘Als Ask Roger zegt het komt voor elkaar, dan komt het ook voor elkaar. Wij zijn al meer dan 4 jaar trouwe klant en hebben nu ook weer uitstekende service gekregen.’
- Tim van Rijn - projectmanager ICT, Museum Volkenkunde

Hoe Roger is dat?

We hadden een uitdaging op een aantal plekken, daar lagen nog dect zenders. Edward is gewoon hands on te werk gegaan en heeft de kabels vakkundig aangepast en gebruikt, om de extra zenders aan te sluiten. Oplossingsgericht werken, dat doet Ask Roger zeker!

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice