Nova College




Bij het Nova College volgen 12.000 studenten mbo-opleidingen in alle mogelijke richtingen op diverse locaties in Haarlem en omstreken. Talent wordt hier maximaal benut en elke student verlaat de school als een echte vakvrouw of vakman.



De uitdaging

Dagelijks kreeg het Nova Informatiepunt een flinke stroom telefoontjes van studenten te verstouwen, waarbij het puur ging om het vastleggen van afwezigheids- en ziekmeldingen. “Dat kan vast handiger en efficiënter”, dacht informatiemanager Rob Smit. “We wilden studenten de mogelijkheid bieden om zichzelf via een mobiele telefoon of tablet af te kunnen melden. Onze baliemedewerkers zouden hier dan niet meer mee worden belast en studenten worden sneller geholpen. We zijn een Microsoft-school en vroegen onze leverancier naar een geschikte partij die een webpagina of app zou kunnen ontwikkelen. Eenmaal bij Ask Roger! aan tafel konden we al onze vragen kwijt. Met de programmeurs bespraken we rechtstreeks hoe zij dit product konden maken.”



De oplossing

Studenten die zich willen afmelden of ziek melden, gaan nu naar een webpagina die speciaal ontworpen is voor mobiele telefoons en tablets. Hier vullen ze hun studentnummer en postcode in en de reden van hun afwezigheid. De melding wordt direct in Magister geplaatst, zodat docenten en studieloopbaanbegeleiders kunnen zien wie zich heeft afgemeld. “We hebben de webpagina breed gecommuniceerd. Binnen korte tijd maakte de helft van de studenten er al gebruik van. Ze begrijpen hoe het werkt en kunnen op elk moment een melding doen. Ouders die hun zoon of dochter afmelden, vinden het op dit moment nog makkelijker om te bellen. Maar mogelijk verandert dat in de toekomst en gaan ook zij online meldingen doen.” De school denkt erover meer ICT-toepassingen te implementeren. Contact met collega’s, ouders en studenten die in het buitenland stage lopen, zou slimmer kunnen met behulp van Skype. “Skype heeft zeker een meerwaarde in het onderwijs. Skype Meeting Broadcast biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om de praktijk in het theorielokaal te introduceren.”



Bij Ask Roger! aan tafel konden we al onze vragen kwijt en het product rechtstreeks met de programmeurs bespreken.
- Rob Smit, informatiemanager

Hoe Roger is dat?

Ask Roger! heeft een product geleverd dat naadloos aansluit op de wensen van Nova College. Wat haar geheim is? Goed luisteren, oplossingsgericht werken en korte lijnen met de klant.

Klantverhalen


Ask Roger! zoekt een #accountmanager die samen met ons klantverwachtingen wil overtreffen! #vacature #jobs #sales… https://t.co/AWnI81NplU
17-08-2017 08:08

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice