van den Bosch Transporten




Van den Bosch Transporten behoort met 2,4 miljoen ton getransporteerd product tot de top 10 van Europa op het gebied van bulktransport. Zij onderscheiden zich door weg, water en rail optimaal te combineren om diverse vloeibare en droge bulkstoffen naar de juiste bestemming te transporteren. Met ruim 500 gedreven medewerkers, 10 vestigingen en activiteiten over de hele wereld, gaan de uitdagingen van een multinational bij van den Bosch hand in hand met de kracht van een Brabants familiebedrijf. 



De uitdaging

Robert Sleegers, ICT-medewerker: ‘In een hele korte tijd zijn we verhuisd én hebben we nieuwe communicatiesystemen geïmplementeerd, een fikse uitdaging!’ Van den Bosch kreeg een nieuw pand waarin de werkplekken gemoderniseerd moesten worden. Daar paste de traditionele telefooncentrale zeker niet bij. Van den Bosch investeert continu in de juiste mensen met de juiste skills. Maar dat alleen is niet voldoende. ‘We moeten ook de beste systemen bezitten. We willen de juiste data beschikbaar hebben voor een goede aansturing van de supply chain en het nemen van de juiste logistieke acties.’



De oplossing

Van den Bosch koos voor Skype for Business. Wij hebben hier het ontwerp voor Anywhere365 gemaakt en geïmplementeerd. Bovendien hebben wij de adoptie verzorgd: trainingen en Go Live-begeleiding. Dennis Hagenaars, projectleider bij Ask Roger!: ‘Dit was de eerste klant die live ging op dezelfde dag dat zij weer terugverhuisden naar hun vernieuwde pand. Eerst vond ik het een gewaagde keuze, maar achteraf is het een hele slimme keuze geweest en willen we dit vaker gaan doen. In de nieuwe werkomgeving kun je niet teruggrijpen naar de oude werkomgeving en je telefoontoestel pakken. Je móét wel gebruik maken van je nieuwe bureau, pc en dus ook van Skype for Business met headset. Het is belangrijk om de medewerkers te ondersteunen en te motiveren bij een goed gebruik van het nieuwe systeem en het nieuwe werken. We hebben de medewerkers trainingen gegeven, de receptie begeleid en floorwalking ingezet. Dit verliep allemaal heel soepel.’



‘We hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren. AskRoger! heeft goed meegedacht in het traject, eerlijk advies gegeven en bewezen flexibel te zijn. Iets wat zij nog nooit gedaan hebben, gaan zij niet uit de weg. Ze doen het gewoon! Het team van AskRoger! heeft zonder problemen een maatwerkoplossing mede verzorgd en het beheer hiervan op zich genomen. Hierdoor merkten we al heel snel dat we te maken hebben met een ervaren partij.’
- Robert Sleegers, ICT-medewerker

Hoe Roger is dat?

Dennis: ‘Omdat we afhankelijk waren van een andere partij, was het qua planning soms best een uitdaging. We zijn daarin echt in de oplossingsgerichte modus geschoten maar wel met een realistisch perspectief. We schikten in waar nodig was, maar gaven ook duidelijk aan wat haalbaar was. Het resultaat is een moderne, gebruiksvriendelijke en toekomstbestendige communicatie-oplossing.’

 

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice