Skype for Business


Medewerkers vinden indirecte vormen van communicatie als voicemail of e-mail niet meer van deze tijd. Zij hebben behoefte aan directe interactie, bijvoorbeeld door chat en beschikbaarheidsinformatie. Met Skype for Business kunt u hierin voorzien. 

Skype for Business combineert de telefoniefuncties van een traditioneel IP PBX-systeem met rijke beschikbaarheidsinfo, chat, desktop-sharing en audio/video conferencing. Dit maakt de onderlinge communicatie efficiënter en verlaagt bovendien de kosten. Medewerkers beschikken op ieder moment en vanaf elke locatie over dezelfde functionaliteiten. Deze geïntegreerde oplossing kan bovendien eenvoudig worden geïmplementeerd en beheerd.

Met Skype for Business beschikt Het Oosterlicht over een vernieuwende manier van communiceren: ‘Alle docenten beschikken over een laptop en kunnen online oudergesprekken voeren, op een tijdstip en een locatie die voor hen het beste past. Ouders en leerlingen kunnen we beter en sneller helpen.

– Peter Schep, informatiemanager Het Oosterlicht

Alle telefonie mogelijkheden
Met Skype for Business belt u, eventueel met headset of IP-telefoon, gemakkelijk vanaf uw pc of laptop. Met het telefoontabblad van Skype for Business beschikt u over alle telefoniemogelijkheden: beantwoorden, wisselgesprek, in de wacht plaatsen, doorschakelen, doorverbinden en omleiden naar voicemail of chatgesprek. Daarnaast kunnen oproepen gelijktijdig binnenkomen op telefoontoestellen van een groep collega’s.

Beschikbaarheidsbeheer
Met de beschikbaarheidsfunctie (presence) van Skype for Business kunt u met behulp van algemene statuswaarden vanaf uw pc, laptop, smartphone of tablet zien of de persoon die u probeert te bereiken aanwezig is. Hierbij staat een groen pictogram voor ‘beschikbaar’, een rood pictogram voor ‘bezet’ en verschijnt er een geel pictogram wanneer de collega niet achter de computer zit. U kunt uw beschikbaarheid handmatig instellen of dit automatisch laten bepalen aan de hand van uw agenda in Outlook.

Chat/Instant Messaging
In Skype for Business ziet u wanneer een contactpersoon beschikbaar is en kunt u een chatgesprek starten. Aan de chatsessies kunnen meerdere personen deelnemen. Tevens kunt u vaste chatgroepen aanmaken voor bijvoorbeeld projectgroepen of vergaderingen. Aan de hand van topic feeds ontvangt u een melding wanneer iemand in uw chatgroep een bericht plaatst dat specifieke woorden bevat.

Meer weten?

Ontvang vrijblijvend meer informatie over Skype for Business

Skype Operations Framework

Skype Operations Framework

Ask Roger! is als eerste partij in Nederland door Microsoft, SOF (Skype Operations Framework) gecertificeerd. SOF is een gestandaardiseerde implementatie methodiek, waarmee je kunt garanderen dat je een goede implementatie kunt realiseren. Wilt u meer weten? U ontdekt op de volgende pagina meer:

Ontdek SOF

CRM integratie

Met ToastAR is het mogelijk om Skype for Business te integreren met uw CRM/ERP software. Bij een inkomend gesprek ziet u een popup/toast waarin de klantinformatie vanuit het CRM wordt getoond. Zo kunt u uw klanten beter en sneller helpen.

Wilt u meer weten? Download onze flyer voor meer informatie:

Ontvang een ToastAR Flyer

Klanten

Creatie en Realisatie The MindOffice